Τήνος: Ένας Κυκλαδίτικος Παράδεισος

Καλώς όρισες σε μια μοναδική περιπέτεια στο μαγευτικό νησί της Τήνου! Ετοιμάσου να βυθιστείς σ’ έναν κόσμο γεμάτο πλούσια πολιτιστική κληρονομιά, εκπληκτική φύση, υπέροχο φαγητό και ζωντανή παράδοση.

Απ’ τα γραφικά ολόλευκα χωριά με τα πλακόστρωτα δρομάκια τους και τα υπέροχα γαστρονομικά ταβερνάκια μέχρι τους αρχαιολογικούς θησαυρούς που κρύβονται σε κάθε γωνιά, η Τήνος σε προσκαλεί να ανακαλύψεις κάθε της γωνιά!

Σε κάθε βήμα που κάναμε στα στενά και γραφικά σοκάκια των χωριών, νιώσαμε την μείξη του παρελθόντος με το παρόν, ενώ η φιλικότητα των ντόπιων μας έκανε να νιώσουμε κατευθείαν σαν στο σπίτι μας.

Με το που πατήσεις το πόδι σου στην Τήνο, γρήγορα θα ανακαλύψεις πως οι διαδρομές δεν είναι πολύ μεγάλες και μπορείς εύκολα μέσα σε λίγες μόλις μέρες να ανακαλύψεις το σύνολο του νησιού. Εμείς ήρθαμε με το αυτοκίνητό μας απ’ την Αθήνα, και χαλάσαμε μόλις μισό ρεζερβουάρ για να γυρίσουμε την Τήνο!

Χώρα της Τήνου

Η Χώρα αποτελεί όπως θα φαντάζεσαι την καρδιά και την ψυχή της Τήνου! Καθώς μπαίνεις σ’ αυτόν τον γραφικό λαβύρινθο με τα γοητευτικά σοκάκια, θα νιώσεις σαν να μπήκες σ’ ένα παραμύθι. Η Χώρα είναι σαν ένας καμβάς, ζωγραφισμένος με αποχρώσεις του λευκού και του μπλε, δημιουργώντας μια γαλήνια και γοητευτική ατμόσφαιρα.

Τήνος: Ένας Κυκλαδίτικος Παράδεισος

Αφού περπατήσεις στον παραλιακό δρόμο, που τόσο κατά τη διάρκεια της μέρας όσο και της νύχτας σφύζει από ζωή, σου συνιστούμε να περιπλανηθείς στα σοκάκια της. Φαντάσου να περπατάς σε στενά πλακόστρωτα δρομάκια στολισμένα με βουκαμβίλιες που κρέμονται σαν καταρράκτες απ’ τα παραδοσιακά κυκλαδίτικα σπίτια. Κάθε γωνιά κρύβει μια νέα έκπληξη – από γραφικές τοπικές μπουτίκ που προσφέρουν χειροτεχνίες και χειροποίητους θησαυρούς μέχρι γοητευτικά καφέ όπου μπορείς να απολαύσεις ένα δροσιστικό ρόφημα.

Προτείνουμε δύο ωραιότατα μαγαζάκια για καφέ/πρωϊνό στη Χώρα: τον Αντίλαλο και το Μύρτιλο. Βρίσκονται το ένα απέναντι απ’ το άλλο αλλά διαφέρουν ως προς την φιλοσοφία. Το ένα (Αντίλαλος) έχει μία πιο περιορισμένη γκάμα επιλογών αλλά περιστρέφονται γύρω από παραδοσιακές γεύσεις, ενώ το μαγαζί γίνεται ακόμη πιο οικείο με την σωρεία βιβλίων που θα βρεις τόσο έξω όσο και μέσα! Το άλλο (Μύρτιλο) είναι πιο σύγχρονο, με ευρεία γκάμα επιλογών και μ’ ένα πιο cozy feeling! Εμείς τα δοκιμάσαμε και τα δύο και μείναμε απόλυτα ευχαριστημένοι.

Η ζωηρή βουή των ντόπιων στις καθημερινές τους δραστηριότητες προσθέτει μια αίσθηση αυθεντικότητας στη Χώρα. Σίγουρα θα σταματάς κάθε τρεις και λίγο για να θαυμάσεις τις περίτεχνες λεπτομέρειες της αρχιτεκτονικής – τα λεπτεπίλεπτα ξυλόγλυπτα στα παράθυρα και τις πόρτες, τα γοητευτικά μπαλκόνια στολισμένα με χρωματιστά λουλούδια και τους παραδοσιακούς μπλε τρούλους των εκκλησιών που ξεχωρίζουν.

Τήνος: Ένας Κυκλαδίτικος Παράδεισος

Καθώς ο ήλιος αρχίζει να δύει, η Χώρα μεταμορφώνεται σ’ έναν ρομαντικό παράδεισο. Το απαλό χρυσαφένιο φως ρίχνει μια μαγική λάμψη στα λευκά κτίρια και τα στενά σοκάκια γίνονται ακόμα πιο γοητευτικά. Αυτή είναι η ιδανική στιγμή για να απολαύσετε ένα χαλαρό δείπνο σε μια παραδοσιακή ταβέρνα, απολαμβάνοντας τοπικά πιάτα που ξεχειλίζουν από γεύση και αυθεντικότητα.

Το βράδυ ο παραλιακός δρόμος κλείνει για τα αυτοκίνητα και γεμίζει με πεζούς, οι οποίοι απολαμβάνουν την δροσιά της νύχτας και απολαμβάνουν τους ήχους της θάλασσας παρέα με τα ολόλευκα σπιτάκια!

Ένα απ’ τα καλύτερα σημεία για να απολαύσεις το ηλιοβασίλεμα στην Χώρα βρίσκεται στο Μνημείο Βαλκανικών Πολέμων, το οποίο προσφέρει μία μαγευτική θέα στην Χώρα και το λιμάνι της αλλά και στο ήλιο που σταδιακά βυθίζεται στη θάλασσα.

Εκδρομές στην Τήνο

Κατά την παραμονή μας στο νησί είχαμε ως βάση μας την Χώρα και μπορέσαμε να πραγματοποιήσουμε 4 εκδρομές τις οποίες θα σου παρουσιάσουμε παρακάτω!

Νοτιοανατολική Τήνος

Η πρώτη εκδρομή μας εκδρομή ήταν η πιο κοντινή στην Τήνο και ήταν ένας συνδυασμός εξερεύνησης χωριών και το αποκαλούμενο beach hopping (μετάβαση από παραλία σε παραλία με παράλληλες μικρές βουτιές). Πρώτη μας στάση το χωριό Τριαντάρος, ένα κρυμμένο στολίδι της Τήνου!

Τήνος: Ένας Κυκλαδίτικος Παράδεισος

Καθώς σκαρφαλώνεις την πλαγιά του λόφου, θα συνειδητοποιήσεις γρήγορα ότι έχεις μπει σ’ έναν γοητευτικό οικισμό βγαλμένο από παραμύθι.

Εδώ θα συναντήσεις

τις γνωστές πια πολύχρωμες βουκαμβίλιες να σκαρφαλώνουν στους τοίχους των παραδοσιακών κυκλαδίτικων σπιτιών, δημιουργώντας μια ζωντανή αντίθεση με φόντο το βαθύ μπλε του Αιγαίου. Ο αέρας θα σε γεμίσει με το γλυκό άρωμα των ανθισμένων λουλουδιών και θα απολαύσεις τους απαλούς ψιθύρους του ανέμου μέσα στα στενά σοκάκια.

Ο Τριαντάρος είναι σαν ένα ζωντανό μουσείο, όπου κάθε πέτρα και κάθε γωνιά αφηγείται τη δική της ιστορία. Τα λιθόστρωτα μονοπάτια σε οδηγούν μέσα σ’ έναν λαβύρινθο από γοητευτικά σπίτια, στολισμένα με περίτεχνη ξυλογλυπτική και παραδοσιακή αρχιτεκτονική που μαρτυρούν την πλούσια ιστορία του χωριού.

Ένας απ’ τους θησαυρούς του χωριού είναι η εκκλησία της Αγίας Τριάδας, ένας τόπος γαλήνης και ομορφιάς που προσφέρει μια εκπληκτική πανοραμική θέα στο Αιγαίο.

Τήνος: Ένας Κυκλαδίτικος Παράδεισος

Ο Τριαντάρος όμως φημίζεται και για την καφετέρια Τριανταράκι, η οποία είναι αρκετά γραφική, πολύχρωμη και πάντα γεμάτη νεολαία.

Αφού εξερευνήσαμε τον Τριαντάρο και ανακτήσαμε δυνάμεις κατευθυνθήκαμε στα κοντινά Δύο Χωριά. Το τοπίο είναι γνώριμο, κατάλευκα σπίτια, πλακόστρωτα σοκάκια και μικρές γωνιές γεμάτες χρώμα. Καθώς θα ανηφορίζεις θα βρεθείς στην κεντρική πλατεία του χωριού, η οποία είναι εξαιρετικά γραφική και γεμάτη ζωή με αρκετές επιλογές για καφέ και φαγητό.

Σου συνιστούμε να γευματίσεις στον Ακροβάτη ή αν δεν θες να είσαι στην κεντρική πλατεία αλλά προτιμάς να φας στην είσοδο του χωριού να φας στην ομώνυμη ταβέρνα (Δύο Χωριά).

Αφού πήραμε μία πρώτη γεύση από δύο χωριά της Τήνου αποφασίσαμε ότι ήρθε η ώρα να εξερευνήσουμε την παραλιακή της ζώνη και να δροσιστούμε στα ωραία της νερά.

Τήνος: Ένας Κυκλαδίτικος Παράδεισος

Έτσι κατευθυνθήκαμε στην Παχεία Άμμο (κάποια κομμάτια έχουν χωματόδρομο αλλά είναι βατός). Εκεί γοητευτήκαμε απ’ την πρασινωπή αμμουδιά, λόγω του χρώματος του τοπικού βράχου, αλλά και απ’ τον αμμόλοφο που βρίσκει κανείς στην αριστερή πλευρά της παραλίας!

Δεν μπορούσαμε να αντισταθούμε, κι αφού κάναμε τα βαρελάκια μας, βουτήξαμε στα γαλαζοπράσινα νερά της! Εξαιρετικά καθαρά! Δεν είναι οργανωμένη παραλία και δεν έχει σκιές, οπότε έλα οργανωμένος/η!

Αφού στεγνώσαμε, μπήκαμε στο αμάξι και κατευθυνθήκαμε προς τον Όρμο του Αγίου Ιωάννη. Η παραλία είναι ακριβώς το αντίθετο απ’ την Παχειά Άμμο, με αρκετές φυσικές σκιές, δύο beach bars και σίγουρα με πολύ περισσότερο κόσμο. Η θάλασσα είναι αρκετά ρηχή και την μέρα που πήγαμε λίγο πιο βρώμικη απ’ την Παχειά Άμμο, χωρίς όμως κάτι το υπερβολικό.

Η δύση του ηλίου μας βρίσκει στην τρίτη και τελευταία παραλία για εκείνη την ημέρα, την παραλία του Αγίου Φωκά.

Τήνος: Ένας Κυκλαδίτικος Παράδεισος

Πρόκειται για μία επιμήκη παραλία, με beach bars αλλά και αρκετές σκιές. Ήταν αρκετά καθαρή αμμουδιά και σίγουρα τα χρώματα του ήλιου που έδυε εκείνη την στιγμή την έκαναν ακόμη πιο συναρπαστική!

Βορειοδυτική Τήνος

Την επόμενη μέρα αποφασίσαμε να κάνουμε την πιο μακρινή εκδρομή μας στην Τήνο και να ανακαλύψουμε το βορειοδυτικό της τμήμα. Έτσι λοιπόν ξεκινήσαμε για το γραφικότατο χωριό της Υστέρνιας. Με το που φτάσαμε, νιώσαμε ότι μπήκαμε σ’ έναν παράδεισο φτιαγμένο από καρτ ποστάλ!

Τήνος: Ένας Κυκλαδίτικος Παράδεισος

Με το γοητευτικό μείγμα παραδοσιακής γοητείας και καλλιτεχνικής φινέτσας, η Υστέρνια είναι ένας προορισμός που υπόσχεται ένα αξέχαστο ταξίδι για κάθε περιηγητή.

Η Υστέρνια δεν είναι απλώς ένα χωριό, είναι ένα καταφύγιο για καλλιτέχνες και ονειροπόλους. Η μυρωδιά της ανθισμένης βουκαμβίλιας γεμίζει τον αέρα καθώς περνάς από γκαλερί που παρουσιάζουν ένα καλειδοσκόπιο χρωμάτων, από σύγχρονα αριστουργήματα μέχρι παραδοσιακές τέχνες που έχουν περάσει από γενιά σε γενιά.

Κάθε πινελιά και κεραμικό κομμάτι μοιάζει να αφηγείται την ιστορία του νησιού και τα όνειρα των ανθρώπων του.

Η καρδιά της Υστέρνιας χτυπάει στις γραφικές πλατείες της, όπου οι ντόπιοι συγκεντρώνονται για να μοιραστούν ιστορίες και γέλια πάνω από ένα φλιτζάνι δυνατό ελληνικό καφέ. Παρακολούθησε τους τεχνίτες να κάνουν τα μαγικά τους στα ανοιχτά εργαστήρια, σκαλίζοντας περίπλοκα μοτίβα στο μάρμαρο και δημιουργώντας κοσμήματα που αποτυπώνουν την ουσία της θάλασσας.

Τήνος: Ένας Κυκλαδίτικος Παράδεισος

Μην ξεχάσεις να κάνεις μια στάση στα πανοραμικά σημεία του χωριού, όπου το Αιγαίο απλώνεται μέχρι εκεί που φτάνει το μάτι, φιλώντας τον ορίζοντα μ’ ένα αρμονικό μείγμα μπλε.

Εάν θες να απολαύσεις τη θέα πίνοντας τον καφέ σου, τρώγοντας το πρωινό σου ή απλά απολαμβάνοντας το ποτό σου, έχουμε να σου προτείνουμε δύο μέρη που είναι τα ιδανικά γι’ αυτό! Το ένα το συνιστούμε για πρωινό και λέγεται Έξω Μεριά.

Εκεί έχεις όλο το Αιγαίο στο πιάτο σου με μοναδικές γεύσεις!

Το αγαπημένο μας σημείο για το ηλιοβασίλεμα (γυρίσαμε στο χωριό ειδικά γι’ αυτό!), που δύσκολα θα το κερδίσει κάποιο άλλο μέρος, είναι το Mayou.

Τήνος: Ένας Κυκλαδίτικος Παράδεισος

Στο μπαλκόνι του θα δεις τα ομορφότερα χρώματα, όπου το γαλαζωπό του Αιγαίου ενώνεται με την χρυσαφένια και κοκκινωπή όψη του δύοντος ηλίου και σχηματίζουν ένα μαγευτικό τοπίο το οποίο μοιάζει σαν ζωντανός καμβάς που παίρνει σάρκα και οστά αλλά και αλλάζει συνεχώς μπροστά στα μάτια σου!

Στο Mayou δοκίμασα και την τοπική μπύρα της Τήνου (θα την βρεις παντού στο νησί) ονόματι Νήσος. Αξίζει να την δοκιμάσεις και εάν σου αρέσουν οι κόκκινες, τότε προτείνω την Apocalyψη!

Αφήνοντας πίσω μας την Υστέρνια, κατευθυνόμαστε προς τον Πύργο αλλά δεν σταματάμε εκεί, καθώς θέλουμε να τον εξερευνήσουμε το σούρουπο. Έτσι πηγαίνουμε στην παραλία Ρόχαρη. Έχει απέραντη αμμουδιά και αρκετές σκιές για να προστατευτείς απ’ τον ζεστό καλοκαιρινό ήλιο των Κυκλάδων. Η θάλασσα είναι πεντακάθαρη και απέναντι ακριβώς απ’ την παραλία θα διακρίνεις το νησάκι Πλανήτης. Η παραλία έχει κι ένα beach bar για όσους/ες θέλουν λίγο πιο οργανωμένες επιλογές.

Μετά από ένα εντατικό κολύμπι, πεινάσαμε και για μεσημεριανό κατευθυνθήκαμε στον Πάνορμο, ο οποίος είναι κυριολεκτικά δίπλα στην παραλία.

Τήνος: Ένας Κυκλαδίτικος Παράδεισος

Εκεί, στο παραλιακό μέτωπο θα βρεις μεγάλη γκάμα από ψαροταβέρνες, οι οποίες όλες έχουν τρομερές βαθμολογίες!

Εμείς επιλέξαμε μία στην τύχη και δοκιμάσαμε την ψαροταβέρνα Μαΐστρος. Το φαγητό χαρακτηριζόταν από φρεσκάδα, νοστιμιά και από τεράστια γκάμα επιλογών!

Αφού χορτάσαμε, το αρχαιολογικό μου μικρόβιο ξύπνησε και θυμήθηκα ότι στην περιοχή του Πύργου έχει βρεθεί ένας Θολωτός τάφος της Μυκηναϊκής περιόδου, στην περιοχή της Αγίας Θέκλας. Έτσι, πήραμε τον μικρό δρομάκο και φτάσαμε στον μισοσωσμένο τάφο.

Τήνος: Ένας Κυκλαδίτικος Παράδεισος

Αφού ικανοποίησα την αρχαιολογική μου περιέργεια, κατευθυνθήκαμε στην Υστέρνια για το ηλιοβασίλεμα (δες παραπάνω).

Το βράδυ φτάσαμε στον Πύργο, ένα κεφαλοχώρι της περιοχής με όμορφους πλακόστρωτους δρόμους, γεμάτους μαγαζάκια, γκαλερί και γραφικά σπιτάκια. Όλοι οι δρόμοι οδηγούν στην κεντρική πλατεία του χωριού, όπου θα βρεις πλήθος από ταβέρνες/καφενεία. Αφού βρήκαμε μία θέση, παραγγείλαμε με λαχτάρα την τοπική παραδοσιακή λιχουδιά, το γαλακτομπούρεκο. Ήταν εξαιρετικά εύγευστο!

Κεντρική νοτιοδυτική και βόρεια Τήνος

Η τρίτη μας εκδρομή περιλάμβανε ένα σημαντικό αριθμό παραδοσιακών τηνιακών χωριών αλλά και παιχνίδι με τη φύση. Ξεκινήσαμε με μία επίσκεψη στο χωριό Κρόκος, το οποίο φιλοξενεί ένα εξαιρετικά όμορφο, cozy και αέρινο μαγαζάκι που είναι ιδανικό για πρωινό, το Κρόκ Μεσιέ.

Τήνος: Ένας Κυκλαδίτικος Παράδεισος

Εκεί δοκιμάσαμε τηνιακή πίτα, έχει αρκετές επιλογές αλλά αυτή με λιαστή ντομάτα ή με λούζα (είναι ουσιαστικά δύο κομμάτια καθαρό κρέας, τα οποία αφαιρούνται από τη δεξιά και τη αριστερή μεριά της ραχοκοκαλιάς (κόντρα φιλέτο) του χοίρου).

Με το στομάχι μας γεμάτο με ενέργεια κατευθυνθήκαμε στο χωριό Βώλαξ, το οποίο συνδυάζει όμορφη αρχιτεκτονική, γραφικό χαρακτήρα αλλά και ένα σεληνιακό φυσικό τοπίο! Ετοιμάσου να εισέλθεις σε μια ιδιόρρυθμη χώρα θαυμάτων που μοιάζει σαν να βγήκε κατευθείαν από παραμύθι.

Το τοπίο μοιάζει σαν να έχει σμιλευτεί παιχνιδιάρικα από γίγαντες. Γιγάντιοι στρογγυλοί ογκόλιθοι, που μοιάζουν να έχουν πέσει απ’ τα χέρια αρχαίων θεών, σκορπίζονται στο τοπίο σαν μπίλιες σε ένα κοσμικό παιχνίδι. Καθώς πλησιάζεις στον Βώλακα, μπορεί να νομίζεις ότι έχεις εισέλθει σ’ ένα απόκοσμο βασίλειο – και δε θα έχεις εντελώς άδικο!

Τήνος: Ένας Κυκλαδίτικος Παράδεισος

Περπατώντας στους δαιδαλώδεις δρόμους του χωριού, θα προσέξεις ότι τα ασβεστωμένα σπίτια που είναι φωλιασμένα πάνω σ’ αυτούς τους ογκώδεις ογκόλιθους δημιουργούν ένα σουρεαλιστικό σκηνικό που σε προσκαλεί να εξερευνήσεις κάθε γωνιά. Είναι σαν να ανακαλύπτεις ένα κρυμμένο σεντούκι θησαυρού γεμάτο εκπλήξεις σε κάθε στροφή.

Αν μπεις βαθύτερα στο χωριό, θα βρεθείς περικυκλωμένος/η απ’ τη δημιουργικότητα των ντόπιων τεχνιτών. Τα περίεργα καταστήματα και εργαστήρια παρουσιάζουν περίτεχνα κεραμικά, λεπτεπίλεπτα κεραμικά και πολύχρωμα υφάσματα που αφηγούνται ιστορίες παράδοσης και καινοτομίας.

Είναι σαν το μοναδικό τοπίο του χωριού να έχει εμπνεύσει τους κατοίκους του να δημιουργήσουν τέχνη τόσο εξαιρετική όσο και το περιβάλλον τους.

Ένα απ’ τα καλύτερα πράγματα του χωριού είναι η αίσθηση ότι πέφτεις πάνω σε μυστικά σημεία που περιμένουν να αποκαλυφθούν. Κρυφές αυλές, cozy καφενεία και ταβέρνες σε προσκαλούν να κάνεις ένα διάλειμμα για να απολαύσεις την χαλαρή ατμόσφαιρα του χωριού.

10 Μυστικιστικά και Μυθικά Μέρη στην Ελλάδα

Καθώς ο ήλιος αρχίζει να βυθίζεται κάτω απ’ τον ορίζοντα, οι ογκόλιθοι αποκτούν μια μαγική λάμψη, ρίχνοντας μεγάλες σκιές που προσθέτουν στη μυστικιστική γοητεία του χωριού. Ο ουρανός μεταμορφώνεται σ’ έναν καμβά χρωμάτων, που αντανακλάται στις πέτρες σε μια εκπληκτική απεικόνιση που κόβει την ανάσα και είναι απλά αξέχαστη.

Τήνος: Ένας Κυκλαδίτικος Παράδεισος

Κι αν αναζητάς περιπέτεια, το χωριό περιβάλλεται από μονοπάτια πεζοπορίας που σε οδηγούν σε ακόμη περισσότερα κρυμμένα διαμάντια. Η εξερεύνηση του δύσβατου εδάφους και η πανοραμική θέα του Αιγαίου από απροσδόκητα σημεία είναι μια εμπειρία που θα κάνει την καρδιά σου να χτυπάει με ενθουσιασμό.

Όπως περπατάς στα σοκάκια του χωριού, μην παραλείψεις να διαβάσεις τα ποιήματα ή αποσπάσματα από διηγήματα που φιλοξενούν οι πολύχρωμες πόρτες των σπιτιών του χωριού.

Αφού παίξαμε με τους ογκόλιθους του Βώλακα κατευθυνθήκαμε στο βόρειο τμήμα του νησιού για να κολυμπήσουμε και έτσι φτάσαμε στην Κολυμπήθρα. Η παραλία είναι απροστάτευτη απ’ τους βορεινούς αέρηδες που συχνά φυσάνε στις Κυκλάδες και έτσι είναι το τέλειο σημείο για surfers. Αλλά και για τους απλούς κολυμβητές είναι ένα τέλειο σημείο για παιχνίδισμα με τα μεγάλα κύματα που φτάνουν στις όχθες της παραλίας.

Τήνος: Ένας Κυκλαδίτικος Παράδεισος

Στην παραλία υπάρχει ένα beach bar ενώ δεν υπάρχουν σκιές εκτός απ’ αυτές που δημιουργούνται φυσικά απ’ τον βράχο.

Μετά από ώρες μάχης με τα κύματα και κουρασμένοι πια αποφασίσαμε να πάμε να φάμε μεσημεριανό στο χωριό Αετοφωλιά. Το χωριό δεν έχει κάτι το ιδιαίτερο πέρα απ’ το κλασικό κυκλαδίτικο στυλ αλλά έχει μία ωραία, γραφική ταβερνούλα, ονόματι Κουναριά.

Διαθέτει ένα όμορφο μπαλκονάκι, το οποίο είναι δροσερό. Το φαγητό είναι φρέσκο και καλομαγειρεμένο.

Τήνος: Ένας Κυκλαδίτικος Παράδεισος

Στο τέλος της τρίτης ημέρας δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε να πάμε σ’ ένα πανηγύρι. Εξάλλου το νησί της Τήνου φημίζεται για τα πανηγύρια του. Έτσι, πήγαμε στο χωριό Τριπόταμος, όπου απολαύσαμε ένα διαφορετικό πανηγύρι απ’ αυτά που έχουμε συνηθίσει στην ηπειρωτική Ελλάδα. Το πανηγύρι λάμβανε χώρα στα στενά σοκάκια του χωριού και στις ταράτσες των γύρω σπιτιών και εκκλησιών, υπήρχε έντονο κέφι και αρκετή νησιώτικη μουσική!

Νοτιοδυτική Τήνος

Η τελευταία μας εκδρομή έγινε στα δυτικά της Χώρας με στόχο να απολαύσουμε τις παραλίες σ’ αυτό το σημείο του νησιού. Ξεκινήσαμε λοιπόν το αγαπημένο μας beach hopping και κολυμπήσαμε αρχικά στην παραλία του Αγίου Ρωμανού.

Η παραλία έχει αμμουδιά έξω, στην είσοδο στην θάλασσα λεία πέτρα, η οποία όμως δε γλιστράει, και άμμο πιο μέσα. Έχει αρκετές επιλογές για σκιά κι ένα beach bar. Τα νερά είναι καταγάλανα και ολοκάθαρα. Αφού τελειώσαμε με το μπάνιο μας εκεί, κατευθυνθήκαμε στην παραλία Άγιος Πέτρος.

Τήνος: Ένας Κυκλαδίτικος Παράδεισος

Ο δρόμος που οδηγεί στην παραλία είναι χωματόδρομος αλλά πολύ βατός. Η παραλία δεν είναι γνωστή και γι’ αυτό έχει ελάχιστο κόσμο. Έχει μόλις 2-3 δέντρα για σκιά αλλά η θάλασσα ήταν μία απ’ τις αγαπημένες μου στο νησί.

Νερά κρυστάλλινα, γαλήνια ατμόσφαιρα και μαγευτική θέα στα λίγα πετρόχτιστα σπίτια που βρίσκονται στον λόφο πάνω απ’ την παραλία.

Η τελευταία παραλία που επισκεφτήκαμε στο νησί ήταν αυτή των Καλυβίων. Εκεί βρήκαμε μία εντελώς διαφορετική ατμόσφαιρα απ’ τον Άγιο Πέτρο, παρόλο που είναι τόσο κοντινές. Τα Καλύβια είναι πολύ πιο τουριστικά, με αρκετό κόσμο και με beach bar. Παρόλα αυτά η παραλία είναι αρκετά καθαρή και υπάρχουν επιλογές για σκιά.

Κουρασμένοι απ’ το πολύ κολύμπι αποφασίσαμε να φάμε ψαράκι, ίσως στο καλύτερο μαγαζί του νησιού, τον Ντίνο.

Τήνος: Ένας Κυκλαδίτικος Παράδεισος

Έχει δύο επίπεδα με θέα στη θάλασσα και στον Όρμο Γιαννάκη.

Νομίζω ότι είναι απ’ το πιο εύγευστο φαγητό που δοκιμάσαμε στο νησί. Σαν κέρασμα μας έφεραν κακκαβιά πριν το φαγητό μας, η οποία είναι απ’ τις καλύτερες που έχω φάει ποτέ. Το φαγητό ολόφρεσκο και γεμάτο νοστιμιά.

Στο τέλος, μας έφεραν για κέρασμα και από μία μπάλα φρέσκο παγωτό στον καθένα! Το συνιστώ ανεπιφύλακτα και λόγω της δημοφιλίας του καλό θα είναι να κάνεις κράτηση για να βρεις θέση!

Fun Fact: Στην Τήνο θα βλέπεις διασκορπισμένα κάποια υπέροχα κτίσματα, τα οποία θυμίζουν περίτεχνους τάφους. Δεν είναι όμως! Στην πραγματικότητα είναι περιστερώνες.

Μα καλά τι τους ήθελαν τόσους περιστερώνες θα αναρωτηθεί κανείς εύλογα. Στην Τήνο υπάρχουν σήμερα περισσότεροι από 600 απ’ αυτούς. Οι περιστερώνες εκτιμάται ότι εμφανίστηκαν στην Τήνο κατά την Ενετοκρατία (1207-1715). Τα περιστέρια, προσφέροντας το κρέας τους και λίπασμα, αποτέλεσαν το κύριο εξαγώγιμο προϊόν των Τηνίων, με την άνθηση του εμπορίου. Με την έλευση των Ενετών κατασκευάστηκαν οι πρώτοι περιστερώνες και ξεκίνησε η συστηματική εκτροφή περιστεριών.

Το κατάλληλο μέρος για το χτίσιμο περιστεριώνα είναι απάνεμο, ώστε να παρέχει παρέχει προστασία, ανοιχτό, για να ευνοεί το ανεμπόδιστο πέταγμα των περιστεριών και κοντά σε πηγή νερού. Είναι πέτρινα οικοδομήματα και αποτελούνται από δύο ορόφους. Στον κάτω όροφο υπάρχουν οι βοηθητικοί χώροι (αποθήκες) και ο πάνω όροφος προορίζεται για τα περιστέρια. Παρόμοιους αλλά αρκετά λιγότερους θα βρεις και στην Άνδρο.

Τήνος: Ένας Κυκλαδίτικος Παράδεισος

Καθώς αποχαιρετάς την Τήνο, ένα κομμάτι της καρδιάς σου παραμένει συνεπαρμένο με την ομορφιά και το πνεύμα της. Οι αναμνήσεις απ’ τα γραφικά χωριά της, τους φιλόξενους ανθρώπους της και τα τοπία της που προκαλούν δέος θα έχουν για πάντα μια ξεχωριστή θέση μέσα σου.

Η Τήνος δεν είναι απλώς ένα νησί – είναι ένας θησαυρός εμπειριών και συναισθημάτων. Έτσι, καθώς επιστρέφεις στον κόσμο, πέρα απ’ τις ακτές της, πάρε μαζί σου τη μαγεία της Τήνου – άφησε την να αποτελέσει πηγή έμπνευσης, υπενθύμιση των απλών χαρών της ζωής και μία υπόσχεση επιστροφής σ’ αυτόν τον νησιωτικό παράδεισο.

Μέχρι τότε, η ουσία της Τήνου ας παραμείνει ζωντανή στην καρδιά σου, πυροδοτώντας χαμόγελα και ζωντανεύοντας όνειρα κάθε φορά που κλείνεις τα μάτια σου και θυμάσε το μαγευτικό ταξίδι που ξεκίνησες.

Αν σου αρέσουν τα άρθρα μας ακολούθησε μας στο facebook και instagram!